Na rozdíl od jiných sociálních médií je Instagram zaměřen výhradně na fotky. Sice se zde komentáře psát dají, ale ne moc dlouhé a ani to není účel. Kdo se chce stát slavným na Instagramu, musí neustále pracovat a vylepšovat svůj profil a tím zvyšovat počet svých followerů (tedy osob, kteří ho na Instagramu budou sledovat). Důležitým klíčem k úspěchu je naučit se svými fotografiemi vyprávět příběh.
Základním kamenem úspěchu na Instagramu je už samotné jméno. To musí být chytlavé a snadno rozpoznatelné. Také by mělo odrážet osobnost uživatele, aby přilákal followery, kteří s ním budou sdílet jeho zájmy. Dalším důležitým prvkem je rafinovaná profilová fotka, která přitáhne ostatní lidi. Posledním pilířem úspěchu je pak samotný obsah účtu. Ten musí být jedinečný, aby followeři prostě neměli kam jinam utéct, protože se s ničím podobným na Instagramu nesetkají.
Protože se zde jedná hlavně o fotky, musí být perfektní. Žádné mazanice nebo tmavé fotky, na kterých nejde nic vidět. Pokud má uživatel pocit, že jeho fotka není dokonalá, může ji upravit pomocí různých filtrů. Pokud ale použije příliš mnoho filtrů, může profil vypadat lacině. Na to je nejlepší myslet už při focení, kdy je dobré nafotit jednu situaci víckrát a na Instagramu zveřejnit pouze ten nejpovedenější záběr. Zároveň by se nemělo jednat o obyčejné fotky, je potřeba být kreativní a zkoušet nové úhly a předměty v různých zajímavých pozicích.
Co je ale vůbec nejdůležitější je samotný obsah. Fotografie by neměly být na Istagram navěšovány náhodně, měly by vyprávět nějaký příběh, který followery přiměje se vrátit. Klidně se k nim můžou připsat krátké, trefné a vtipné komentáře.
Pro vybudování své komunity followerů je potřeba dávat ke každé fotce tzv. hashtag. To je slovo či fráze, podle kterých uživatelé Instagramu hledají příspěvky, které je zajímají. Dobrou taktikou je také sám se stát followerem, komentovat a dostat se tak do povědomí ostatních uživatelů.
Dalším dobrým typem je propojení Instagramu s jinými sociálními sítěmi a zvýšit tak šanci na počet lidí, které si tím ke svému profilu uživatel přitáhne.
Teď už nezbývá než popřát hodně štěstí a kreativity budoucím instagramovým celebritám.