Třetina zaměstnanců si hledá nové místo

Asi půl milionu lidí si nyní v Čechách hledá novou pracovní pozici. Aktivně se o nové místo zajímá 12 procent zaměstnanců. Co patří mezi základní problémy a důvody nespokojenosti zjišťovala společnost LMC prostřednictvím průzkumu JobsIndex.
začátek spolupráce.jpg
Proč lidé v práci dobrovolně končí? Největším důvodem je samozřejmě jejich mzda. Ke změně vede obrovské množství zaměstnanců nejen nedostatečná výše mzdy, ale také fakt, že pracují více než by měli a přitom za své snažení nedostanou žádné finanční ohodnocení. Dalším důvodem je také pracovní rutina a to, že je zaměstnavatel nepochválí za dobře odvedenou práci.

O kolik vyšší plat Češi chtějí?

Zaměstnanci, kteří aktivně hledají jinou práci stačí zvýšení o 10 procent. Jedincům, kteří odchod ze zaměstnání zvažují, ale nové místo zatím nehledají, by k odchodu chtěli zvýšení platu alespoň o 20 až 30 procent v porovnání se současnou mzdou.

Neuvěřitelných 71 procent lidí, kteří práci změnili, si skutečně polepšilo. Buďto dosáhli požadavků, které od svého zaměstnání chtěli, nebo se k nim alespoň přiblížili. V současnosti to není až tak těžké, a to díky rekordně nízké nezaměstnanosti. Majitelé firem totiž zvyšují mzdy, aby nalákali nové pracovníky.
ruka na kravatě.jpg

Většina končí skutečně dobrovolně

Z průzkumu JobsIndex vyplývá, že více jak polovina lidí měnících zaměstnání končí z vlastní vůle. Kolik je to přesně?
· Celých 63 procent dali zaměstnavateli výpověď.
· 13 procent zaměstnanců se o ukončení s nadřízeným dohodli.
· Dalším 14 procentům skončila pracovní smlouva na dobu určitou.
· A 9 procent pracovníků dostalo od zaměstnavatele výpověď.

Během posledního roku podle průzkumu odešlo z práce jednou celkem 16 procent a víckrát za rok pouhé jedno procento zaměstnanců. Z dalších údajů vyplývá, že nejčastější skupinou měnící práci jsou stále lidé ve věku mezi 18 a 34 lety a nejméně lidé ve věku nad 55 let. To je samozřejmě logické, protože osobám nad 55 let se hůře shání nová práce a ze strany firem o ně není takový zájem jako o mladší ročníky.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup