Globalizace v oblasti služeb

Již ve 20. století se začaly po světě budovat řetězce různých restaurací, kaváren a barů. Česko se tomuto trendu samozřejmě nemohlo vyhnout. Jakožto srdce Evropy se Česku podařilo otevřít trh zahraničním firmám. Hned po revoluci v roce 1989 se tak mohl český občan najíst například v restauraci s rychlým občerstvením McDonald’s, ochutnat kávu ze sítě kaváren Starbucks nebo čerstvou bagetu ze Subway. Stejně tak se český občan může najíst i když bude cestovat po Evropě, případně po jiných státech, kde byli tyto podniky otevřeny. Je to ale dobře? Neztratí tím místní kuchyně svůj potenciál?
Restaurace, lidé, služby

Světová globalizace tzv. franšíz

Tyto restaurace a kavárny, které můžete navštívit jak u nás, tak ve světě, jsou otevřeny jako tzv. franšízy. Majitel restaurace podá svoji restauraci a svoje know-how pro další podnikatele a ti mu potom odvádějí nějaké poplatky, zároveň ale mají svůj podnik ve své lokalitě a můžou tak vydělávat. Přesně proto se v Česku objevily slavné americké restaurace. Stejně tak si ale McDonald’s nebo KFC můžete otevřít i vy, stačí vybrat správnou lokalitu, kde budete vydělávat.

Na úkor místní kuchyně

Pokud budete cestovat například do Japonska určitě budete chtít ochutnat něco z místní vyhlášené kuchyně, pravé japonské sushi nebo jinou pochoutku. Bohužel ale jediné, co pravděpodobně budete schopni přečíst budou právě latinkou napsané nápisy západních restaurací. Proto si myslím, že i přes výhody jako jsou třeba bezplatná wifi nebo nabídka jídla známá i v Česku, byste měli tyto restaurace v zahraničí vynechat.
Kavárna, barista, káva

Česká kuchyně nezaostává

Dá se říct, že česká kuchyně samozřejmě nezaostává a pořád si tedy můžete pochutnat na pravé svíčkové, nebo vepřo knedlu zelu. I přes „vhozené klacky pod nohy“ se tedy české restaurace nenechali odradit. Naopak, je dobré, že hladový Čech může vybírat mezi různými druhy restaurací a kuchyní.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup